Καθώς περισσότερες χώρες δεσμεύονται να εξαλείψουν σταδιακά τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης ή να επιβάλλουν πιο αυστηρά πρότυπα στην απόδοση καυσίμων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται σε δημοφιλή εναλλακτική.
Σύμφωνα με τον Masaki Sakuyama, πρόεδρο και CEO στην Mitsubishi Electric, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το κόστος των μπαταριών που τα τροφοδοτούν και αυτά τα κόστη πρόκειται να υποχωρήσουν ραγδαία στο άμεσο μέλλον.
«Το κόστος της μπαταρίας πέφτει αυτή τη στιγμή πάρα πολύ γρήγορα, επομένως στο κοντινό μέλλον το κόστος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι συγκρίσιμο με των συμβατικών αυτοκινήτων», τόνισε το στέλεχος.
Κάποια στιγμή, πρόσθεσε, η παραγωγή των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι πιο φθηνή απ’ ότι των κινητήρων εσωτερικής καύσης των παραδοσιακών αυτοκινήτων.
Η Mitsubishi Motors, αδελφή εταιρία της Mitsubishi Electric, αυτή τη στιγμή παράγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τύπου hatchback που ονομάζεται i-MiEV και λειτουργεί στα 330 βολτ, με μπαταρία ιόντων λιθίου 16 κιλοβάτ/ώρα.
Όπως επισημαίνει το CNBC, παρατηρητές της αγοράς πράγματι έχουν σημειώσει ότι τα πρότυπα απόδοσης καυσίμου που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη, καθιστούν την κατασκευή τους πιο ακριβή. Αντιθέτως, η εξοικονόμηση καυσίμου και τα κίνητρα που προσφέρουν οι κυβερνήσεις, κάνουν πιο φθηνά τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αυξανόμενη αποδοχή από καταναλωτές και αυτοκινητοβιομηχανίες, επίσης συνδράμουν στις γρήγορες εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο κάποιοι περιορισμοί παραμένουν, μεταξύ των οποίων η υποδομή φόρτισης που ακόμη αναπτύσσεται και ο συγκριτικά πολύς χρόνος που χρειάζεται για να φορτιστεί ένα όχημα.